Skriv i feltet under for å søke eller du kan klikke på ett av stikkordene nedenfor.

  • Hvorfor har jeg fått faktura?

    • Hvis du ikke har betalt på betalingsautomat, via EasyPark eller på autopay.io innen 48 timer etter utkjøring, vil du motta faktura for parkering/passering (inkl. fakturagebyr). Vi henter våre fakturaadresser fra motorvognregisteret, derfor sendes alle fakturaer til adressen kjøretøyet er registrert hos Statens Vegvesen.
    • Spørsmål vedrørende betaling av faktura rettes til avsender av faktura. Se kontaktinformasjon på faktura.
  • Jeg er registrert med betalingskort for automatisk trekk, men har fortsatt fått en faktura, hvorfor det?

    • Om du har mottatt en faktura så er det ved evt utgått kort, sperret kort eller bytte av bank. Dette kan du endre selv i profilen din. Selv om du har samme konto så er ingen kortnummer identiske med det forrige. Dette kan du sjekke på min profil og legge til et nytt kort for automatisk trekk. Min profil finner du på autopay.io - Belastninger grunnet manglende eller utgått feil er kundes eget ansvar.
    • Hvis du har fått ny bil og ikke registrert denne vil du også motta en faktura - dette er også ens eget ansvar.
  • Hvorfor får jeg fakturagebyr?

    Fakturagebyr dekker de faktiske kostnadene ved utsendelse av faktura.

  • Jeg kjørte ikke bilen, men har mottatt faktura

    Vi henter våre fakturaadresser fra motorvognregisteret, derfor sendes alle fakturaer til adressen kjøretøyet er registrert hos Statens vegvesen. Vi får heller ikke omadressert eller sendt ut en ny faktura til riktig person.

    En annen grunn til at man får faktura kan være at man har stått lengre enn en eventuell gratis periode. Eksempelvis enkelte kjøpesentre opererer med 1 til 3 timer gratis parkering. Står man lengre tilkommer parkeringsavgift.

  • Hvordan kan jeg unngå faktura?

    • Betale på betalingsautomaten før avreise.
    • Registrere deg med profil for automatisktrekk på autopay.io
    • Betale på autopay.io innen 48 timer
    • Starte parkering med EasyPark appen ved ankomst.
  • Hvordan betaler jeg for parkering?

    Hvis du er registrert bruker på autopay.io, belastes du automatisk via din foretrukne betalingsmetode. Dersom du ikke er registrert, vil du få en faktura i posten.

  • Kan jeg få kvittering?

    Ja. Logg inn på autopay.io og last ned kvitteringene dine derfra. Har du betalt med kort via EasyPark eller annen tredjepart, må kvitteringen hentes fra deres system.

  • Jeg har fått faktura, men mener jeg allerede har betalt – hva gjør jeg?

    Kontakt oss på kundeservice@onepark.no og legg ved kvittering eller annen dokumentasjon. Vi rydder raskt opp.

  • Kan jeg utsette betalingen?

    Ja, det er mulig å utsette eller dele opp betaling gjennom samarbeidspartneren vår Riverty. Mer info på autopay.io.

  • Jeg mener jeg har fått en feilaktig faktura eller bot – hva gjør jeg?

    Send klagen til kundeservice@onepark.no med saksnummer og beskrivelse. Vi behandler alle saker så raskt som mulig.