Skriv i feltet under for å søke eller du kan klikke på ett av stikkordene nedenfor.
- abonnement
- ansattparkering
- arbeidsgiver
- årskort
- autopay
- Avtale
- betaling
- betalingsautomat
- betalingskort
- faktura
- GDPR
- kontakt
- Leie
- leiebil
- leietaker
- månedskort
- Oppsigelse
- OSL
- oslo lufthavn
- Pay Later
- personopplysninger
- personvern
- timebank
- Torp lufthavn
-
Automaten fungerte ikke, hvilke alternativer har jeg?
- Benytte annen automat hvis mulig.
- Det er mulig å betale på autopay.io innen 48 timer
- Du kan også betale med EasyPark appen (NB! 15% påslag i prisen). Denne må du starte før du forlater parkeringen og for riktig avdeling.
- Siste mulighet er å vente på faktura.
-
Hvordan kan jeg unngå faktura?
- Betale på betalingsautomaten før avreise.
- Registrere deg med profil for automatisktrekk på autopay.io
- Betale på autopay.io innen 48 timer
- Starte parkering med EasyPark appen ved ankomst.
-
Betaling og priser
- Hvordan betaler jeg for parkering?
Betaling gjøres ved forhåndsbestilling via nettsiden med bankkort. Ekstra tid utover det bestilte belastes automatisk.
- Hva skjer hvis jeg overstiger parkeringstiden jeg har bestilt?
Du må betale for overtid før du forlater parkeringsområdet. Dette gjøres automatisk ved utkjøring.
- Hvordan betaler jeg for parkering?
-
Betalingsplikt for alle
- Alle er betalingspliktige i våre Autopay-anlegg. Eventuelle unntak er spesifisert i de enkelte p-anleggene.
- Personer med HC-bevis er også betalingspliktige.
-
Hvilke betalingskort kan jeg bruke på Autopay?
Per dags dato er det kun mulig å bruke Visa og MasterCard for betaling på Autopay.
-
Må jeg legge inn betalingskort i profilen?
- Nei, men det anbefales for å unngå faktura med fakturagebyr. Legger du kortet inn etter innkjøring første gang, så vil du parkere sømløst med trekk fra kortet for fremtidige parkeringer på alle anlegg med Autopay.
-
Registreringsnummeret ble ikke registrert hos betalingsautomaten, hva gjør jeg?
- Da kan du betale på autopay.io innen 48 timer etter utkjøringstidspunktet.
- Eventuelt vil du motta en faktura UTEN fakturagebyr.
-
Jeg er registrert med betalingskort for automatisk trekk, men har fortsatt fått en faktura, hvorfor det?
- Om du har mottatt en faktura så er det ved evt utgått kort, sperret kort eller bytte av bank. Dette kan du endre selv i profilen din. Selv om du har samme konto så er ingen kortnummer identiske med det forrige. Dette kan du sjekke på min profil og legge til et nytt kort for automatisk trekk. Min profil finner du på autopay.io - Belastninger grunnet manglende eller utgått feil er kundes eget ansvar.
- Hvis du har fått ny bil og ikke registrert denne vil du også motta en faktura - dette er også ens eget ansvar.
-
Jeg er ansatt ved Oslo lufthavn og mitt betalingskort har blitt trukket for parkering for privat bil. Hvordan forhindrer jeg dette?
- Du som ansatt må registrere deg i løsningen for å få ansattparkering. Gjøres ikke dette blir ikke ditt ansettelsesforhold knyttet til parkeringsteknikken, og du vil istedenfor bli fakturert for parkeringen på lik linje med reisende. Dette er hver enkelt sitt ansvar.
- Dersom arbeidsgiver ikke har spesifisert at de vil motta faktura på vegne av ansattes parkering, så belastes parkeringsforbruket direkte på den ansattes kort.