Rollen fokuserer på identifikasjon og evaluering av nye forretningsmuligheter. Dette innebærer analyse av markedstrender, bransjestatistikk og konkurrenters aktiviteter for å identifisere styrker, svakheter, muligheter og trusler knyttet til selskapets markedsposisjon, med spesielt fokus på verdiøkende produkter og tjenester.
Sentrale arbeidsoppgaver:
- Bygger solide forretningscaser som grunnlag for strategiske beslutninger
- Gi analytisk støtte til andre avdelinger og prosjekter
- Hjelpe til med roadmap mot lønnsomme beslutninger
- Belyse fremtidige forretningsmuligheter og strategivalg
- Justere og optimalisere planer og pågående prosjekter
- Du vil få bryne deg på komplekse analyser som må presenteres til ulike målgrupper
- Utføre målgruppeanalyser for å identifisere behov basert på atferd, preferanser og demografi
Kvalifikasjoner:
- Høyere utdanning innen markedsføring, statistikk og/eller økonomi
- Bred erfaring med analyse og forretningsutvikling
- Meget god erfaring med dataanalyseverktøy
- Sterke analytiske ferdigheter
- Evne til å trekke meningsfulle innsikter fra komplekse datasett
- God forståelse av statistiske metoder og modeller
- Sterke kommunikasjonsevner, både skriftlig og muntlig
- Evne til å jobbe selvstendig og godt i team, med god simultankapasitet
Annen informasjon:
- Kom gjerne med overførbar erfaring fra FMCG, finans og/eller konsulentbransjen
- Meget synlig stilling med motiverende ledelse
- Fine kontorer i Oslo med mulighet for hjemmekontor
- Bra lønn med gode fordeler tilbys
- Gode muligheter for faglig utvikling og spesialisering
Les mer om stillinger her.