Rollen fokuserer på identifikasjon og evaluering av nye forretningsmuligheter. Dette innebærer analyse av markedstrender, bransjestatistikk og konkurrenters aktiviteter for å identifisere styrker, svakheter, muligheter og trusler knyttet til selskapets markedsposisjon, med spesielt fokus på verdiøkende produkter og tjenester.

Sentrale arbeidsoppgaver:

  • Bygger solide forretningscaser som grunnlag for strategiske beslutninger
  • Gi analytisk støtte til andre avdelinger og prosjekter
  • Hjelpe til med roadmap mot lønnsomme beslutninger
  • Belyse fremtidige forretningsmuligheter og strategivalg
  • Justere og optimalisere planer og pågående prosjekter
  • Du vil få bryne deg på komplekse analyser som må presenteres til ulike målgrupper
  • Utføre målgruppeanalyser for å identifisere behov basert på atferd, preferanser og demografi


Kvalifikasjoner:

  • Høyere utdanning innen markedsføring, statistikk og/eller økonomi
  • Bred erfaring med analyse og forretningsutvikling
  • Meget god erfaring med dataanalyseverktøy
  • Sterke analytiske ferdigheter
  • Evne til å trekke meningsfulle innsikter fra komplekse datasett
  • God forståelse av statistiske metoder og modeller
  • Sterke kommunikasjonsevner, både skriftlig og muntlig
  • Evne til å jobbe selvstendig og godt i team, med god simultankapasitet


Annen informasjon:

  • Kom gjerne med overførbar erfaring fra FMCG, finans og/eller konsulentbransjen
  • Meget synlig stilling med motiverende ledelse
  • Fine kontorer i Oslo med mulighet for hjemmekontor
  • Bra lønn med gode fordeler tilbys
  • Gode muligheter for faglig utvikling og spesialisering

Les mer om stillinger her.