Kristin Klemmetsrud er Oneparks første Revenue Manager og Lars Kristian Dahl er ny Key Account Manager i selskapet. Foto: Katrine Lunke/Apeland
– Vi jobber stadig med å utvikle parkeringsanleggene for å gi høy kundetilfredshet blant bilistene og lønnsomme parkeringsplasser for eiendomsbesittere. Med Kristins og Lars Kristians kompetanse styrker vi selskapets satsning på dynamisk prising og gode kundeopplevelser, sier Leif Nymoen, adm. direktør i Onepark.
Onepark drifter rundt 250 parkeringsanlegg over hele landet, og har i tillegg ansvar for parkeringsdriften på Oslo lufthavn, samt mindre flyplasser i Norge fra og med 1. oktober 2022.
Ser til dynamisk prising i hotellbransjen
Kristin Klemmetsrud har 12 års erfaring fra reiselivsbransjen hun tar med seg i jobben i Onepark.
– Innen hotell- og reiseliv handler det typisk om å dra ut det lille ekstra når det er høyt trykk, og gjøre det litt rimeligere når etterspørselen er lav. Jeg tror veldig mange selskaper kommer til å jobbe på denne måten fremover. Vi vil følge omsetningen tett på hver lokasjon når vi jobber med dynamiske priser, sier hun.
Et av prosjektene hun starter med er å teste ut priser per minutt for å se om dette er mer forutsigbart for kunden enn dagens modell, som ofte baserer seg på pris per påbegynte time eller halvtime.
– Den store fordelen med pris per minutt er at du betaler kun for den tiden du faktisk står parkert. Det dynamiske elementet består i at prisene kan variere, slik at vi regulerer parkeringen på en god måte etter etterspørselen, sier hun.
Kort vei fra idé til handling
Lars Kristian Dahl har 13 år bak seg i eventbransjen. Selv om mye er nytt, mener han det er mye å hente på og lene seg på all erfaringen som allerede finnes i Onepark. Han framhever også fordelen med korte beslutningsveier i selskapet.
–Overgangen er selvfølgelig stor fra event- til parkeringsbransjen, men det som handler om kundeoppfølging og prosjektledelse har jeg i ryggmargen. Det at det er et releativt lite selskap gjør at veien blir kort fra idé til handling. Denne fleksibiliteten gir oss et konkurransefortrinn, sier han.