– Onepark har vist en svært god kommersiell forståelse rundt dette med å operere parkeringsanlegg på kjøpesentre. Jeg opplever at vi deler både holdninger og erfaringer når det kommer til å skape en optimal, sømløs kundeopplevelse, sier Ketil Wold, som er COO i Steen & Strøm.
Den første endringen med det nye systemet er at kundene til enhver tid vil få de beste parkeringsplassene.
Det vil fortsatt være gratis parkering på Nordbyen de første tre timene på hovedplassen opp mot Hovlandbanen, samt en time gratis ekspressparkering utenfor inngangen til Meny, nede mot Yttersøveien.
– Dette gjør vi for å få høyere rullering på disse plassene. Det er viktig å understreke at så lenge kundene holder seg innenfor disse tidspunktene behøver de ikke foreta seg noe, sier Wold.
Onepark er kjent for sin teknologiske løsning med skiltgjenkjenning og Autopay, som sikrer enkel og trygg parkering, uten p-lapp i ruta. Kunder trenger ikke foreta seg noe ekstra om de blir stående utover gratisperioden. De kan enten betale ved å registrere kortet sitt i app eller på P-automaten første gang de bruker Onepark. Betalingsterminalen blir stående rett utenfor hovedinngangen Mester Grønn. Kunder som ikke er registrert kan også kjøre rett ut, og betale med faktura som automatisk blir sendt i posten.
– Vi er svært glade for at Steen & Strøm har valgt oss som samarbeidspartner. Det er i tråd med våre planer og ambisjoner om vekst innen kundevennlige parkeringsløsninger på kjøpesentre, sier administrerende direktør Leif Nymoen i Onepark.
Nordbyen i Larvik har rundt 1,45 millioner besøkende hvert år. Kjøpesenteret har 475 plasser.
Onepark drifter nå over 30 kjøpesentre med Autopay i Norge. I Larvik er Onepark også til stede på Fritzøe Brygge og ved Farris Bad.
Du kan også lese om saken i Østlands-Posten. (NB: bak betalingsmur)